Program


Predstava UREDNIK - premijera
2

Predstava UREDNIK - premijera

Predstava UREDNIK
drama o posledicama igranja sa istinom
Koncept i režija - Vojkan Arsić

Predstava UREDNIK
drama o posledicama igranja sa istinom
 
Koncept i režija
Vojkan Arsić
 
Izvedbeni tekst i dramaturgija
Sara Radojković
 
Igraju
Jelena Rakočević, Vladan Slavković, Tanja Petrović, Darko Ivić, Miloš Lazarov, Mirjana Zeljković, Marko Panajotović i Maja Šuša
 
Dizajn scene i kostima: Đurđina Samarđić
Scenski pokret: Andreja Kulešević
Autorska muzika: Ivan Mirković Bambi
Fotografije: Jakov Simović
 
Video radovi: Sara Marković Sara
Tehnička podrška: Boris Pernar BGB Studio 
 
Koordinatorka projekta: Tamara Urošević
Volonterski tim: Danica Đokić, Ana Stojanović, Teodora Denčić, Anđela Milojević i
Aleksandar Jelić
Dorćol platz tim: Anja Aranđelović i Miloš Pešić 

Produkcija: Reflektor teatar i Dorćol platz
 
Vera, posvećena autorka analitičko-političke emisije koja ima desetominutni prostor nakon dnevnika završava emisiju sa gostom na „nezgodnu“ temu. Vrlo brzo shvata da je najavljena letnja pauza u stvari spremanje njenog otkaza. Nakon što ne dobije podršku od svog kolektiva koji čine ljudi koji predstavljaju razne aspekte (ne)reagovanja i podnošenja manipulacija istinom, Vera u programu uživo daje otkaz razotkrivajući manipulacijski sistem. To joj se obija o glavu kad krene medijska odmazda te borba sa vidljivim i nevidljivim neprijateljem za nju tek počinje.
 
Manipulacije istinom i informacijama nisu stvar samo savremenog trenutka. Ono što jeste karakteristično za današnji trenutak jesu lakoća i raznovrsnost načina kojima se istina relativizuje kao i alati koji nam pomažu u tome da laži obučemo ruho istine. Da forma zameni svaku naznaku suštine. Međutim, ono što ni u jednom vremenu neće moći da se „spinuje“ i neutrališe jesu posledice koje zbog medijskog zamajavanja manje ili više primećujemo na sopstvenoj koži. Sve dok nas ne udare pravo u sred lica.
 
Ova drama zato prati dinamiku jedne televizijske redakcije i kako se ona, što u kolektivnom što u individualnom obliku, nosi sa time kako i koje će informacije prenositi. Iako se čini da utiču na sudbinu „tamo nekih ljudi“ vidimo kako zapravo utiču na sudbinu sebe samih. Shvatamo zašto se nalaze u pozicijama u kojima se nalaze i kako ih neinformisanost i neangažovanost za sopstvene živote dovodi u pozicije u kojima se nalaze. Kako iz njih pokušavaju da se izvuku i da li i zašto (ne)uspevaju.
 
Dvadeset i prvi vek je, stvari deluju zastrašujuće složeno a sve što je stvoreno da bi pomoglo čoveku, uključujući pre svega i savremeni sistem informisanja i oglašavanja u najširem smislu kao da se okreće protiv njega. Osim što ova drama treba da edukuje gledaoca kako da prozre u suštinu informacija iza njihove forme, ona nas podseća i na to zašto uz sve složenije sisteme uvek stoji i napomena – korišćenje na sopstvenu odgovornost.
 
Čini se da danas, više nego ikad, kada su pred nama alati čije moći tek počinjemo sagledavati, moramo osvestiti ulogu lične odgovornosti kao presudnog faktora za kreiranje sopstvene realnosti. Svakim danom u kome se poigravamo lažima, dug koji imamo prema istini se uvećava i čeka da dođe na svoju naplatu. Opomene tada neće biti od velike vrednosti. 
 
 
Izvor: Reflektor teatar

 

Preporuka


ANDRE RIEU SE VRAĆA PRED SRPSKU PUBLIKU! Godinu dana nakon izuzetno uspešnog nastupa,…